Het ontwerp voor de Alt-(ernatieve) Wutach Tal Bahn AWTB 2025 is gebaseerd op de Strecke 4403 tussen Weizen en Zollhaus-Blumberg. Het op de modelspoorbaan gemodelleerde trace komt grotendeels overeen. In onderstaande tabel is de relatie tussen de modules en het echte trace 4403 opgenomen.

Module WZ1 1121_c511c0-cd> |
Weizen Bahnhof met Weilerkehrtunnel (en onzichtbare afslag naar Schaduwstation) 1121_be28cd-20> |
Module WZ2 1121_e9593d-ba> |
Klimspiraal voor uitrit vanuit Bahnhof Weizen naar Schaduwstation 1121_3320bb-38> |
Module WU 1121_db03b3-1b> |
Wutachbrücke (3 visbuikbruggen) over de Wutach (Grimmelshofen tunnel) 1121_96d888-7d> |
Module GH 1121_70c7f2-64> |
Grimmelshofen Bahnhof en de Kleine en Grosse Stockhalder (kehr)tunnel (klimspiraal) 1121_390b34-94> |
Module FV 1121_86346b-eb> |
Fützen Viadukt (hier 3 visbuikbruggen ipv 4) 1121_bd8bec-e9> |
Module FU 1121_68e4f5-4b> |
Fützen Bahnhof, Goederenperron en Segmentschijf 1121_e307ac-b5> |
Module BW 1121_2a6cb6-73> |
Lokloodsen, BW, Verzorgingsporen met faciliteiten 1121_4d3090-33> |
Module WB 1121_618871-90> | 1121_487bca-5b> |
Module EP 1121_ac9c16-d5> | 1121_587edd-98> |
Module EV 1121_c4de24-31> |
Epfenhofen Viadukt (Pendelviadukt met 4 kastenbruggen ipv 8) 1121_5cb367-07> |
Module BBL 1121_c9d090-2b> |
Biesenbach viadukt Links (met 5 visbuikbruggen ipv 7) 1121_ee5bce-ea> |
Module BBM 1121_5d136f-79> |
Biesenbach viadukt Midden 1121_a64481-3f> |
Module BBR 1121_87cfce-eb> |
Biesenbach viadukt Rechts 1121_127b42-78> |
Module BB 1121_5f81a6-bc> |
Buchbachtunnel (klimspiraal van niveau 6 naar 2 en van niveau 2 naar 0) 1121_e79b78-a9> |
Module ZB1 1121_cfd220-36> |
Bahnhof Zollhaus Blumberg met stationsgebouw 1121_587a79-8b> |
Module ZB2 1121_92e521-7b> |
Bahnhof Zollhaus Blumberg met tunnel naar schaduwstation 1121_0e4b08-d8> |

En dan hier het fysieke sporenplan zoals het ontwerp 2025 eind juli 2025 er voor staat:

Zichtbaar is dat het Schaduwstation en toeleidende sporen (gestippeld) zich voornamelijk op niveau 0 bevinden. Via een klimspiraal in de BB en ZB1 modules wordt Bahnhof Zollhaus-Blumberg bereikt. Ook is er een lange lus tussen AB1 en AB2 die rechts zichtbaar is als blauw gestippeld en zich op 0 niveau bevindt. De klimt evenwel naar ABT wat op niveau 1 ligt om zonder kruisingen over AB1 en AB2 te kunnen rijden. Het spoor voegt zich via een wisseltracé weer bij de toeleidende sporen van AB1 en AB2 en biedt zo mogelijkheden om ondergronds treinen in andere posities te brengen.
Bovengronds is het trace van Weizen via Grimmelshofen, Fützen en Epfenhofen naar Zollhaus Blumberg zichtbaar. Daar kan in 2 richtingen gereden worden omdat de genoemde locaties allemaal (hier enigszins gebogen) inhaalsporen kennen. Ook zijn de posities van de Bahnhöfe, als ook de overspanningen van de viadukten en bruggen te zien. Tenslotte zijn haaks op de projectie van de sporen de alignementen (stijgen, dalen) zichtbaar gemaakt.
Met licht oranje zijn de beoogde locaties van heuvel/berg partijen ingetekend waarin de tunnelsporen aan het oog onttrokken worden en tevens landschappen (scénes) worden afgebakend.